søndag 27. februar 2011

The Crocodile Pond

Dagen i dag har vært så utrolig fin og innholdsrik. Vi vært på The Crocodile Pond, som er et vann med over 400 ville krokodiller i. Krokodillene ble lokket på land med levende kyllinger, og når de kom opp på land fikk vi sitte OPPÅ en av dem! Vi var ikke særlig høy i hatten der vi satt med en stor, steinhard klomp av muskler under oss, mens brystkassen dens beveget seg opp og ned..! Og lure meg ble jo litt overivrig og begynte å ta på brystkassen fordi den kjentes så myk ut...men det var bare helt til en av guidene sa at den kunne bli irritert fordi det kunne kile..! Vi gikk en runde med guidene rundt hele vannet og vi kunne se flere krokodiller på ulike størrelser ute i vannet. Men når guidene kom med de hylende kyllingene, så kom de opp på land, en etter en..... SPENNENDE!! :)

Meg og min nye kompis :)



Denne krokodilledammen ligger i Paga, helt nord i Ghana, en liten time unna her vi bor. Paga ligger faktisk helt ved grensen til Burkina Faso, nabolandet til Ghana. Vi fikk, utrolig nok, lov til å krysse grensen og knipse bilder og velger derfor å si at jeg har vært i Burkina Faso nå ;)

På Ghana-siden

På Burkina Faso-siden
I morgen skal vi tilbake på barnehjemmet og jeg kan nesten ikke vente! Gleder meg så til å se alle de søte små igjen, de er så herlig alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar