onsdag 2. februar 2011

Afrikanske rytmer

I dag har vi vært på tromme- og dansekurs, og jeg har endelig skjønt at jeg ikke eier noe slags musikals talent. Jeg forstår nå hvorfor jeg aldri har spilt noe instrument, og at det nok har vært best slik. Stakkar instruktøren, var litt oppgitt. "Anna!! I close my eyes, but I can still hear you"...  Men ihvertfall, det var kjempeartig og det kom seg etter hvert, det skal sies. Legger ut en liten videosnutt for å vise hvordan det hørtes ut..! Legg merke til at jeg i det minste teller takten... helt til JEG begynner å rote det til.. Dansingen gikk litt bedre, utrolig morsomt! Deilig å få bevege litt på seg igjen, blitt mye stillesitting/ligging etter at vi kom ned. Tror jeg skal bli afrikansk på heltid, elsker dette livet! 

Fikk vite i dag at vi skal på et annet barnehjem enn vi først trodde, i tillegg til en ny familie. Det ligger i samme område, men på dette barnehjemmet bor det 250 (!) barn fra 3-14 år. Og det jobber kun 10 ansatte der, så det er ikke rart de trenger hjelp fra frivillige. Fredagsmorgen venter en 14 timers busstur til Tamale! Og vi har fått høre at det er enda varmere oppe i nord, så vi må bare nyte de "kalde" dagene i sør før vi kommer dit. NICE :) 



I

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar